donderdag 24 december 2015

VOORBEREIDING

Het vuur laaide weer flink op in onze huurauto, een Opel Corsa dit keer. Net als altijd ging het bijna goed. Bijna, maar net niet helemaal. Vermoeidheid door slaaptekort, het reizen per trein, drie uur vliegen en het rijden in een onwennige huurauto breekt ons toch weer op. Stress! Gekift! En altijd gaat het over hetzelfde! We vinden ons hotel niet in een grote stad. En rijden steeds woester rondjes en rondjes en rondjes, wetende dat we er vlakbij zijn. De TomTom helpt ons niet. Juist niet. Want waarom verdomme kent hij Calle  Mondago in Sevilla niet maar wel in Mexico, BraziliĆ« en op Tenerife?! Nou!?
'Verdomme man! Dat had je thuis uit moeten zoeken. Ik ben er helemaal klaar mee! Stop! Zet die auto maar even hier neer! Ja, mag niet, weet ik. Maar hoe moet het anders! Ik Ga Wel Lopen!!' 'Okay. Ik Ook!' We knallen de autodeuren dicht en gaan elk ons weegs. Ik links af, de man rechtsaf, met onze Smartphones in de hand. 'Venus! Kom! Ik heb de route naar het hotel gevonden op Google Maps!!' 'Okay.' Ik voeg me en innerlijk na-grommend lopen we van calle naar calle, het pijltje op de iPhone volgend. En zowaar: daar is het hotel!
Na het inchecken keren we met gezwinde spoed terug naar onze auto, die moet nu toch maar even snel legaal geparkeerd worden. Hij staat in Calle la Luz. We zijn er en..... oh nee! De Auto Is Verdwenen!! 'Conjo!! Een lege plek! Gosh! Ook dat nog! Weggesleept! Of... gejat?!'
We spurten door naar het nabijgelegen politiebureau, vertellen in ons beste Spaans wat er is gebeurd. De agent belt en belt en gelukkig, onze auto blijkt inderdaad weggesleept. Staat op een depot ergens buiten de stad. We schudden hem de hand, wensen hem een Feliz Navidad, stappen in de taxi en scheuren naar het depot, deponeren een flink bedrag bij een onaangedane senor achter kogelvrij glas en vinden onze Corsa op het stoffige, met onkruid overwoekerde terrein. Mijn gele plastic tasje met dwarsliggers en tijdschriften ligt gelukkig nog op de achterbank!
En ja, terwijl we terug tuffen langs de Guadelaquivire, beloven we onszelf nu echt, echt beterschap. Volgende Keer Doen We Aan Een Goede Voorbereiding!

5 opmerkingen: