donderdag 21 januari 2016

BBB

Ik kijk om me heen, tel globaal het aantal deelnemers (488 vrouwen en twee mannen) en schat dat er voor dit event toch snel zo'n 35.000 euro binnen is gekomen.  Okay, dat vangt ze niet schoon want: voor elk een boek t.w.v. 5,00,  zaalhuur d'r af en cateringkosten voor de lunch bestaande uit een broodje gezond en een bakje sla. En koffie, thee en water. En een banaan en een mandarijntje, lekker gezond. Blijft genoeg over en de kosten kan ze opgeven als investering in haar bedrijf.
Gezond moet het zijn, dat eten en drinken. Want we zijn hier op het event van de nieuwe dieetgoeroe Mieke. Mieke die hoog benig, gekleed in strakke lederen broek al pratend - vooral veel pratend - over het hoge podium rondstapt op haar hooggehakte tijgerlaarsjes. 1.80 m, maatje 38, lang blond haar dus very goodlooking voor haar 44 jaar. Ze gebruikt hooguit 1700 calorieƫn per dag, leert ze ons. Meer heeft ze niet nodig.
Mieke babbelt maar door. De bijna vijfhonderd vrouwen - de meesten 50+  met 'n gemiddelde kledingmaat 44 - hangen aan haar lippen. We mogen wat oefeningetjes doen, maar zitten vooral te luisteren. 'Wat kan dat mens lullen, he', zeg ik tegen mijn maatje. 'Nou, zeker!
Op de kritiese noot van een groepje van vier vrouwen gaat ze niet in, Mieke. Als ze na de pauze alle vier verdwenen zijn - iedereen merkt die lege plek in het midden van de zaal op - zegt ze er niks over.
Ik leer van deze dag vooral dat ik helemaal niet zo van slank houd. Ik houd juist erg van mollig met lekker veel BBB. Dat vind ik toch veel mooier dan die super slanke afgetrainde discipelen van Mieke die ook even hun pep-talk deden op dat hoge podium. Ik leer dus dat ik tevreden ben met mijn looks maar dat ik wel wat gewicht wil verliezen. Maar ik wil vooral BBB blijven.
Als ik thuis kom klik ik Mieke aan op mijn Facebook. Verzoek gehonoreerd. We zijn vrienden. Ik lees dat ze economie heeft gestudeerd. Vast commerciƫle economie, denk ik terwijl ik van mijn wijn nip. Want ze is ook erg van de wijn, Mieke. Daar heeft ze ook best veel over verteld. Slim hoor.

2 opmerkingen:

  1. 70 Euro om iets te horen wat je eigenlijk al weet? Veel geld. Maar ik praat misschien te makkelijk met mijn maat 38 en aardig wat zelfbeheersing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geglimlacht om de tijgerlaarsjes @}}- Mooi verteld.

    BeantwoordenVerwijderen