vrijdag 19 februari 2016

LUCHTJES

'Tja, tjees, ik wil niet dat als ze zo komen, dat ik nog op de wc beneden zit en er net af kom terwijl zij binnenkomen. En dat ik dan de deur opendoe met zo'n lucht achter me aan.' Terwijl ik dit zeg, schiet ik schielijk op van mijn stoel. Mijn eigen woorden hebben een innerlijke drijvende kracht. Tijd voor actie!
Terwijl mijn man nog grinnikt om mijn beeldende woorden, vlieg ik de trap op en verdwijn in de badkamer. Liever daar, dan vermengt de lucht zich met de geur van doucheschuim. Want ik ga direct erna maar douchen, heb ik bedacht. En me daarna sneller dan snel aankleden.
Terwijl ik even later nog nadruipend en poedeltjesnaakt naar een handdoek zoek, hoor ik ze al binnen komen. Mijn man ontvangt ze. Zware brommende mannenstemmen in de hal. De jongste van de twee gaat alvast naar boven. Hij betreedt de trap naar zolder. Van daaruit kun je zo de badkamer inkijken, weet ik.  Ik schuif wat dichter naar de badkamerdeur en doe 'm snel op slot. 'Klik.'  Gelukkig heb ik uit voorzorg al mijn kleding meegenomen, zodat ik niet in mijn ondergoed over de bovenverdieping hoef te lopen richting kledingkast.
Beneden gekomen zie ik mijn man weifelend door de keuken schuifelen. Een beetje gegeneerd kijkt hij mij aan. 'Uhm, jeetje, echt lastig he, als je heel nodig moet en je ook nog moet douchen, zo, met die mannen over de vloer. Ik adviseer hem in de badkamer naar de wc te gaan. En daarna meteen te gaan douchen. In het donker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten