zaterdag 26 november 2016

ZALIG

Ik heb nog steeds geen nieuwe opdracht, het loopt niet zo'n vaart dit keer. Ik verveel me echter geen seconde. Mijn aard verlogent zich niet, wat ik meebreng op het werk laat ik thuis ook zien. Ik houd van organiseren & ordenen en van sfeertje bouwen en die energie steek ik nu in huis & tuin. En in gezellige bezoekjes. En muziek.
Beetje bij beetje wordt mijn huis schoner. En schoner. Gezelliger ook. Verse bloemen. Kaarsen. Veel kaarsen. Opgeruimd ook. Netjes hoor. Ik kan inmiddels zonder al te veel problemen de stofzuigerzakken weer vinden. Alles heeft weer een plek. Het ruikt frisser dan ooit, want dagelijks verschoon ik de kattenbak en leeg ik de pedaalemmer. Schrob ik de pot. Dweil de vloeren.
En de tuin, die heb ik gisteren weer gedaan. Nog niet helemaal af is 't want wat een werk, al die bladeren en takjes en gevallen sierappeltjes. Die honderden nog onrijpe tomaatjes die achter de schutting bleken te groeien,  waar laat ik die? Ik kon er zo snel geen oplossing voor bedenken en liet de tuin de tuin. Ging maar even lekker in een hoekje in de zon zitten. Op mijn klapstoeltje. Muziekje op mijn hoofd, kop hete thee erbij. Zalig! Toen het zonnetje achter de huizen zakte, ging ik weer naar binnen. Open haardje aan. Eten opgezet, gitaartje erbij. Spelen. Zingen. Glaasje wijn. Even appen met een vriendin: morgen bakkie doen?
Kom daar maar eens om als je werkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten