zondag 11 december 2016

HEMELSE DROOM

In mijn droom gaat het altijd hetzelfde. Ik ga naar zolder.  Nog staande op de bovenste traptreden duw ik tegen de krakende deur. Vanuit die positie kijk ik de ruimte in. De zolderkamer, schemerig want er valt maar heel weinig licht door de kleine dakramen naar binnen, is warm en stil. Heel stil. Nieuwsgierig loop ik verder de trap op en ga naar binnen. Kijk om me heen. 'Oooooh.... Overal instrumenten. Allemaal voor mij!' Ik pak alles op en probeer alles uit.  De saxofoon klinkt fantastisch evenals de viool. De piano. De accordeon. Gitaar. Ik bespeel ze allemaal zonder enige moeite. Wat hemels! Wat een hemelse zolder! Wat een hemelse droom!
De afgelopen maanden heb ik mijn zolder ingericht. Eerder dit jaar werd die ruimte verbouwd. Het werd een prachtige, uitnodigende, warme, lichte kamer. Ik maakte er een goeie plek van, een Venus-plek. Er staat nu een grote tafel, vier heerlijke stoelen eromheen. Er liggen schrijfspullen op tafel, tijdschriften, partituurtjes. Kranten. Smartphones, een Ipad en een laptop, ja, het ligt er aardig vol. Er staan kasten vol boeken, literatuur, vakliteratuur, muziekboeken, reisboeken, fotoboeken.  Onze foto-camera's in de kast. Stapels foto's, een aantal klaar om ingelijst te worden. Mijn teken- en schilderspullen netjes bij elkaar in een bureau. En..... er staan instrumenten. Niet zoveel als in mijn droom maar toch.... Een gitaar, twee basgitaren, twee saxofoons, fluiten en een keyboard. En gisteren sloten mijn man en ik een aantal apparaatjes op elkaar aan en ziedaar: ik kan inzingen en het ook opnemen. Juiste software geinstalleerd zodat mijn man er mooie liedjes kan maken en opnemen. Wat fijn. Wat een fijne zolder. A dream came true!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten