dinsdag 30 juli 2019

OUDE VROUWENSCHEET

Ze is mooi. Vijftig plus plus maar erg good looking. Slank, met nog een taille, half lang blond haar en lekkere bruine beentjes. Ze is niet groot, zoiets als ik, tegen de 1.70. Rustig loopt ze voor me uit, in mijn tempo, dus ik blijf steeds even ver achter haar lopen.
Het jurkje dat ze draagt vind ik mooi. Strak tot en met de taille en daaronder klokt het rokje zo fraai. Bij elke stap beweegt de stof, dijt iets uit en valt daarna weer terug tegen haar bovenbenen. Ze is zich bewust van dat jurkje. Van hoe mooi 'ie beweegt. Dat zie je aan hoe ze loopt. Ze schrijdt haast. Loopt ingehouden, als een ballerina of mannequin.
Aan haar voeten bordeauxrode sandalettes met een bescheiden sleehakje. Teennageltjes keurig gelakt, frisrood, kleurend bij de grote bloemen in de stof van haar jurk.
Het plaatje klopt helemaal.
Ik merk dat ik stiekem 'n beetje vergelijk met mezelf. Ze is van dezelfde leeftijd, slanker en ze heeft een afstandelijker uitstraling. Ik schat in dat ze een leidinggevende functie heeft. Dat komt door dat afstandelijke. Professionele distantie noem ik dat altijd. Vriendelijk doch gereserveerd, zoiets.
Volgens mij gaat ze naar hetzelfde kantoor als ik. De brug over en dan over de treden naar beneden. Langs het haventje. Ja hoor, als ze over de brug loopt zie ik dat ze al naar rechts wijkt, naar de trappen. Ik voeg me in haar kielzog, kom dichterbij haar.
Ineens laat ze een scheet. Even weet ik niet wat ik hoor. Was zij dat? Liet zij die oude-vrouwenscheet? Zo'n scheet waaraan je hoort dat iemand zijn anus spieren niet meer goed under control heeft?
Nauwlettend kijk ik naar haar gedrag, valt daar uit op te maken of het klopte wat ik zojuist hoorde? Schaamt ze zich? Automatisch houd ik daarbij mijn adem in, ik vertraag mijn pas en ga naar links. Weg uit de (mogelijke) stankbaan van haar scheet. De vrouw onderwijl geeft geen krimp. Even statig als daarvoor schrijdt ze verder. De trap af, langs het haventje. Net als ik loopt ze langs het grasveldje aan de Amstel, steekt schuinsweg over naar het kantoor waar we blijkbaar allebei werken. Ze betreedt de trap en gaat door de draaideur.
Binnen gekomen loopt ze door naar de grote open hal richting toren B. Ik sla links af, naar toren A, passeer het draai-hekje en druk op het knopje van de lift.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten