zaterdag 3 maart 2018

DE VLAG

Wachten op de bank, in mijn badjas. Slippers aan mijn voeten. Geen tijdschriften bij de hand, dus noodgedwongen kijk ik om me heen. Zie haar lopen, met haar gespierde armen, zo gespierd, dat ze helemaal een beetje krom staan. Net als haar benen, ook een beetje krom! 'Naaaah', denk ik, 'naaaaah... dat is vast niet mijn masseuse. Zo'n gespierde bonk.'
'Venus', roept ze en kijkt vragend rond. 'Ja! Hier! Dat ben ik,' piep ik terwijl ik opspring. 'OMG' denk ik, 'ik word zo gemasseerd door de vrouwelijke versie van Popey! Nee! Van Atilla de Hun.'
Ik hang mijn badjas aan het knaapje, schop mijn slippertjes uit en ga op de massagetafel liggen.  'Ja, goed zo, hier je hoofd. Een sportmassage had je gevraagd he?' 'Ja, klopt, ja, maar ik hoef niet zo'n heel stevige hoor, ha ha. Kuch.' 'Mmmm mmmm, want je had een paar stressvolle weekjes achter de rug, toch?' 'Ja, ha ha, zo had ik het wel doorgegeven aan de receptioniste. Ja.'
Voordat ik heb kunnen bedenken dat ik nu nog de sportmassage kan ruilen voor een ontspannende, heeft ze al een spier in mijn linkeronderbeen te pakken. Gotver! Vuur! Fikken! 'Tsjeessss', sis ik. Maar ze praat direct aan een stuk door, zonder ademhalen. Over dat ze op paaldansen zit en meedoet aan het NK.  'Niet erotisch paaldansen hoor, dat is niks voor mij. Je ziet, ik lul gewoon lekker door, he,' grapt ze terwijl ze nu iets met mijn hamstring doet. Gewoonweg niet te verdragen, zo pijnlijk. Ik sis nog steeds tussen mijn tanden. 'En toen deed ik net De Vlag, komt die van de gemeente binnen, hang ik daar in dat roze pakje.'  'Huh huh', kreun ik. 'De Vlag', denk ik onderwijl, 'De Vlag? Gotsamme! Ik zie het voor me. Atilla, zich vastklemmend met die twee sterke handen aan die paal, de rest van haar body horizontaal gestrekt, als een roze vlag,  strak geblazen door een straffe Poolwind. Zo moet het eruit zien: De Vlag.
Dan is mijn onderrug aan de beurt en de massagetafel onder mij buigt helemaal een beetje door, zo'n pressie.
Daarna zijn mijn armen aan zet. Daar zit blijkbaar eenzelfde soort spieren in als in je benen. Maar dan nog gevoeliger! Een en al vuur en fik en vlammen. Ik sis door.
De verhalen onderwijl gaan ook door. Nu weer over het sportzaaltje waar ze oefent. Dat gaat over twee weken dicht. Probleem: ze zitten net voor het NK. ' Dan gaan we gewoon bij mij in de stal oefenen op de boerderij. Zet ik een paar palen in de grond, goed vastmaken natuurlijk he.'   'Gosh...' kan ik alleen maar denken. 'Zet ze zo ff een paar van die palen in de grond?!'
'En draai je maar om.'  Lijdzaam ga ik op mijn rug liggen. 'Nu gaat er nog meer pijn komen, maar dan aan de voorkant,' denk ik.  'Nee, joh, gekkie.  Sta maar op. Je bent klaar. Het uur is voorbij.' Ik spring van de tafel.
'Lekker ontspannen nu, he?' grijnst ze terwijl ik mijn badjas aantrek. 'Ja, heerlijk', grijns ik terug en dans een komisch dansje. 'Alle stress is weg. He-le-maal'  Ze schudt me de hand. Stevig, uiteraard. Ik wens haar veel succes met de kampioenschappen en loop terug naar het buitenzwembad alwaar mijn man rond dobbert. 'Aha,' denk ik, 'ik ga hem vragen of hij weet wat dat is: De Vlag!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten