donderdag 21 mei 2015

HONDENOGEN

Voordat ik weet te bedenken wie het precies is, merk ik op: 'He, daar loopt een hoogwaardigheidsbekleder.' Zijn lange, slanke, bijna magere lijf in een lichtgrijs pak gestoken. In zijn smalle gezicht die kenmerkende hondenogen. Echt zo'n mens waar je toch net even langer naar kijkt vanwege zoiets als charisma.
Voor mij lopen twee echtparen op leeftijd die een dagje Amsterdam doen. Ze praten met een sappig Zuid-Nederlands accent, inclusief een oor-strelende zachte g. Ze hebben 'm ook gezien. 'Hij is in het echt veel dunner, he?' merken de vrouwen op. 'Ja, tv maakt dik, dat zie je maar weer.' 'Precies.' De mannen maken opgewonden grappen. Ze vinden het merkbaar plezant dat zij de lange, dunne man opvallend onopvallend uit de City-hall zagen vertrekken.
Voorbij het cafe om de hoek sla ik rechtsaf. De twee echtparen achter mij latend.

1 opmerking: