donderdag 10 september 2015

PORTRETFOTO

'Waarom heb je het aan je man laten lezen, Venus?' 'Nou, kijk, tja, nou...' 'Ja ja, zeker om te zien hoe jaloers hij keek?' 'Ja, ook wel 'n beetje, haha.' Ik doe overdreven na hoe hij met een van jaloezie vertrokken gezicht de uitnodiging voor een date - aan mij gericht -  leest. Met zijn leesbrilletje op het puntje van zijn neus. Mijn collega's lachen en ik voel me geroepen om er nog snel aan toe te voegen: 'Neeeee, jaaaah, kijk, het zit zo: hij had mooie portretfoto's van me gemaakt, mijn man, en 1 daarvan heb ik gebruikt voor mijn profiel op LinkedIn. Dus ik zei: nou man, je hebt snel resultaat geboekt hoor, met die foto! Meteen de eerste dag al een uitnodiging voor een afspraakje.'
'Toch wel een beetje raar he, dat LinkedIn tegenwoordig ook al gebruikt wordt als een verkapte datingsite', meutel ik wat na. Maar in schijnheilig gemoraliseer zijn mijn collega's niet geïnteresseerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten