vrijdag 26 augustus 2016

GEORGE CLOONEY

Doodstil - want het 50 graden in de bus - zit ik te overdenken waarom ik het niet wil. Deze interim opdracht. Ga bij mezelf te rade of mijn argumenten terecht zijn. Ja, vind ik zelf. Want wat zij van mij willen, dat wil ik helemaal niet bieden. Hadden ze vooraf moeten communiceren, dat ze een George Clooney als in Up in the Air zochten. Zo'n ontslagrobot.
Ben ik niet. Word ik ook nooit. Hell, man! Nee! Bespaar me de ellende!
Zodra ik bespeur dat ze stiekemweg zo iemand zoeken ga ik over op mijn standaard-boodschap. Zo ook in het gesprek van zojuist. 'Ontslag moet je zien te voorkomen. Er snel bij zijn, op tijd! Dan kun je het tij netjes op tijd keren. Daar ligt mijn expertise.'
Scheelt een hoop geld ook, vind ik altijd maar. De meeste bedrijven moeten zelf de WW betalen, namelijk. Kun je beter tijdig investeren in herscholen en/of herplaatsen. Zet die investering eens af tegen de kosten voor een procedure, afkoopsom en/of jarenlange WW? Toch?

Krijg zojuist een terugkoppeling. Precies wat ik dacht. Men achtte mij niet geschikt voor deze rol. Mee eens. Dan maar niet Up in the Air.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten