woensdag 3 augustus 2016

TINDERFEUDEN?

'Hai Venus. Welkom. Succes. Je ziet er goed uit.'
'Dankjewel, jij ook veel suc6.'
We spelen. Na elke zet zie ik rechtsboven het 'chat-wolkje'  weer verschijnen. Weer 'n berichtje? Van Dinges'67. Met opgetrokken wenkbrauwen lees ik wat hij nu weer schrijft.
'Van welk jaar ben jij?'
'Een ander jaar dan jij, jongeman', schrijf ik voordat ik weer 'n zet doe. Ik sta honderd punten voor.
Weer 'n wolkje. 'Jongeman? Haha, dan ben jij ouder dan ik dus?'
'Ja, knaap. Dat klopt.'
'Wil je ook koffie', vraag ik aan mijn man en loop naar de keuken. 'Zoem', doet mijn phone. Weer 'n berichtje? Ja.
'Knaap? Knaap? Haha, wacht maar af. Pas maar op. Geef me je adres, dan spreken we elkaar wel verder.'
Nog een zetje, 60 punten. Zo, finito met dit spel. Ik heb van Dinges'67 gewonnen. Geen rematch. Van beide kanten niet.
'Koekje d'r bij?' 'Ja, lekker wijfie.' We gaan buiten koffie drinken, in het zonnetje, mijn man en ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten