zaterdag 6 augustus 2016

LIMO

'Ik heb vanmorgen een zwaar ongeluk gehad met mijn Limousine.' Lacherig kijkt mijn zoon me aan. Ik vertel verder: 'Ja, ik stond voor de deur, wilde naar binnen en pats, daar gebeurde 't. Plat op straat viel 'ie. 'Och', zegt mijn zoon met nu een meewarige blik, 'och mam, ja, ik dacht al, waarom staat 'ie op z'n kop in de voortuin?' 'Ja, om het perensap er uit te laten lopen, natuurlijk. Want er zat 'n fles perensap in en die brak door de val op straat. Eerst had ik er geen erg in, reed zo met 'm naar binnen en toen zag ik 't pas, eigenlijk. Er stroomde perensap op de loper. Alles onder joh. Kleverig man.' 'En nu, hoe ga je 't oplossen, mam?' 'Tja, eerst maar 'n tijdje op z'n kop in de voortuin laten staan, totdat al het sap eruit gelopen is. Daarna ontkoppelen en het tas-gedeelte in bad doen. De ombouw kan ik wel buiten laten staan. Ik zou niet weten hoe het anders moet. Dat moet vanavond maar gebeuren, want hoe kan ik anders morgen weer boodschappen doen. Zonder m'n Limo ben ik nergens.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten