zondag 22 februari 2015

KLANTCONTACT

Net als zovelen van u zet ik af en toe wat spulletjes online te koop. Dat leert mij veel over klantcontact. Veel gaat goed. Soms gaat het wat minder. Een greep uit het mailverkeer:
Check even of de saxofoon in Germany is gemaakt. Staat er misschien een serienummer van 12 getalletjes aan de binnenkant van de kelk? Zoek even uit wat de nieuwwaarde is. Verkoop hem maar voor de helft van de prijs, snel graag want ik ga morgen naar Turkije en geef de sax cadeau aan mijn kinderen!
Die panelen zijn veel te duur, elders zijn ze veeeeeel goedkoper. In Thailand bijvoorbeeld. Bij Xenos!
U verkoopt het toch wel voor minder dan die prijs?! Nee, dat bedrag is de ondergrens, mevrouw. Daarboven bieden graag!
Ik woon erg ver weg, 30 km hiervandaan. Ik eis dat u de saxofoon naar mij opstuurt; schande dat u dat niet eventjes voor mij doet!
Het grootste leermoment was dat iemand mijn account hackte om namens 'mij' te handelen in mijn spullen. Daar stak ik natuurlijk direct een stokje voor, maar toch.
Leerzaam. Nietwaar?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten