dinsdag 17 februari 2015

PERSSINAASAPPELEN

Ik sta al enige tijd in de rij bij kassa 3 en daar jongt het aardig aan. Dan verschijnt bij kassa 2 een frisse jonge meid. In AH-schort. Ze beent richting de ketting die de toegang tot kassa 2 blokkeert en haalt hem los. 'De eerstvolgende mag bij mij komen.' Dat ben ik dus, ik ben de eerstvolgende. Ik twijfel even. Twijfel iets te lang. Achter mij beweegt het reeds. Ik kijk om. Drie klanten achter mij staat een lange, oudere man, met in zijn hand een zak perssinaasappelen. Hij doet een paar passen schuin naar voren en loopt naar kassa 2. In zijn kielzog volgt nog een aantal klanten.
De kassa-juffrouw van kassa 2 zit er klaar voor. De oude man legt snel zijn netje sinaasappelen op de band en haalt zijn knip uit zijn kontzak.
Elegant leg ik mijn waren op de band van kassa 3 en knipoog terug naar de klant voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten