maandag 23 februari 2015

LANGZAMER

'Ja', vertelt ze, 'op een gegeven moment komen mensen in een fase, dan denken ze: is dit alles wat er is? Ik moet nog een jaar of vijftien en ik heb nog andere kwaliteiten waar ik niks mee heb gedaan. Dan gaan ze kijken of daar nog ruimte voor is.' Herkennen wij, knikken we en ze vertelt verder. Dat ze als loopbaancoach vaak vijftigers begeleidde. En opeens bij zichzelf merkte dat ze ook die behoefte had. Om naast haar werk haar andere talent in te zetten. Weer knikken wij. 'Ja', vervolgt ze, 'je merkt toch: ik word een beetje ouder. De jonge mensen gaan zo snel en ze houden zich met dingen bezig, die herken je niet meer. En je merkt dat je toch een beetje langzamer gaat denken.' 'Oh....'  'Dat je toch merkt dat je er meer moeite mee krijgt.' 'Ja,ja....'
'Uhm', denk ik, 'en dan begin je een duur ingerichte koffietent als dit? Voor erbij? Een paar daagjes in de week? Dan moet je toch flink wat geld hebben...'
We drinken onze koffie, eten onze koek en verlaten het koffietentje.
'Zeg', vraag ik buiten, 'ben jij het daarmee eens? Dat je op onze leeftijd 'een beetje langzamer gaat denken'?' 'Beslist niet.' 'Precies, beslist niet.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten