zaterdag 7 maart 2015

BLIKSEM

'Heeee, bliksem?' Automatisch kijk ik naar de lucht. Die ziet er niet uit als een onweerslucht. De maan houdt zich schuil achter nevelige bewolking. 'Vreemd, zeg.'
Ik tuf verder over de Provinciale weg, op naar huis. Dan: weer flitsen! Ergens vlakbij! 'Nou ja, wat is dit?' Een auto rijdt heel dicht achter mij, zie ik in mijn achteruitkijkspiegel. Met groot licht aan. De bestuurder seint. 'Aaaaaaah ach, shit!' Beschaamd schakel ik mijn licht aan. 'Oei oei oei', zeg ik tegen mijn zoon. 'Wat een domme doos ben ik toch, ik reed zonder licht. Zat zo te kletsen toen ik die parkeergarage verliet.... '
Naast mij rijdt ineens een motor. Die blijft daar maar rijden. Schielijk kijk ik naar links. 'Oooooh nee, shit shit shit! Een motor-agent. Dat wordt een dikke boete, man! Ik zal zo wel naar de kant moeten, zoon! Ooooh, balen zeg! ' De agent blijft een kleine kilometer naast mij rijden, geeft gas en verdwijnt uit zicht. Ik zet de airco ook maar even aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten