maandag 23 maart 2015

LARS

Kwiek stap ik door het stadscentrum. Af en toe spiek in naar mezelf, weerspiegeld in etalageruiten. Het ziet er best leuk uit, dat vrouwtje met die gitaar op haar rug. Oogt jeugdig.
Ik ben op weg naar mijn eerste gitaarles en ik heb er zin in. Het voelt als een nieuw begin en daar ben ik aan toe, na een jaar vol van verdriet en zorgen. Lekker iets nieuws leren en dan ook nog iets nieuws waar ik bij voorbaat best wel een beetje goed in ben. Muziek maken!
Mijn saxofoon waar ik jarenlang op speelde, ligt in haar koffertje. Conny heet ze. Zij wacht geduldig en echt, Conny, ik zal je heus nog wel een keertje oppakken en bespelen. Maar Lars, mijn nieuwe vriend, heeft nu mijn volle aandacht. Niet alleen leer ik de snaren van Lars beroeren, ook leer ik mijn stem goed te gebruiken. Op zangles.
Ik spiek weer in de etalageruit. Het zonlicht weerkaatst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten