maandag 30 maart 2015

TUMBLEWEEDS

In gedachten steek ik de drukke weg over. Ik moet met spoed een verklaring voor mijn onderneming bij de fiscus regelen.
Enkele meters voor de ingang van het kantoor merk ik dat er allerlei straatvuil rondzwerft. De stormachtige wind doet folders en plastic zakken rond rollen als tumbleweeds in 'n steppengebied.
Als ik voor de draaideur sta merk dat die niet open gaat. Ik doe een pas naar achteren, opzij en nog een naar links, kijk door het raam naar binnen en zie een spookachtig interieur: donker, verlaten en stoffig. 'Ahaaaa, de tent is dicht hier!' Voor het raam hangt een handbeschreven A-viertje. Een boodschap voor de postbezorger. Of hij de post hier niet meer in wil gooien.
Er hangt geen briefje waar bezoekers als ik nu naar toe moeten. Ik vermoed dat ik naar Hoorn moet. Dat vermoeden blijkt juist. Gelukkig maar, het is drie kwartier rijden van hier. Ik word er vriendelijk en efficient geholpen. De sluiting van het Zaanse kantoor blijkt een bezuinigingsmaatregel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten