dinsdag 31 maart 2015

RUCKWARTS

Al enige tijd rijdt de auto met een gangetje van 30 voor mij uit en slaat dan rechtsaf. Ik hang erachter. Stapvoets rijden we richting de Grote Rotonde. Zo'n ingewikkelde rotonde waar je met je rij-lessen altijd over moet.
De auto wacht voor mij en als het licht op groen springt, schuift hij voorzichtig de rotonde op. Ik schuif er achteraan. Om ons heen raast in- en uitvoegend verkeer. De auto kiest dezelfde uitrit als ik.
We moeten wachten voor rood licht. Ik zie dat het een Duitser is. Als het groen is trekt hij tergend langzaam op en rijdt in slakkengang de weg op. Ik hang er noodgedwongen achter, kan niet inhalen want dat doen anderen al.
Na zo'n 20 meter stopt de auto. Nu ben ik wel gedwongen hem ook links in te halen. Terwijl ik dat doe, zie ik hoe de automobilist zijn auto in z'n achteruit zet en doodgemoedereerd achterwaarts terug rijdt naar de rotonde. 'Oh Mein Gott, hij rijdt gewoon rückwärts over de autobahn', mompel ik en geef gas richting de A7.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten