woensdag 11 maart 2015

INTERNET

'En u heeft geen tv', vraagt hij terwijl hij om zich heen kijkt. 'Nee, al heel lang niet meer. We vonden tv niks meer aan. We kijken wel graag films, series en documentaires hoor. Via internet.' Hij knikt om aan te geven dat hij dit herkent en zegt: 'Ik heb nog wel tv maar kijk eigenlijk nooit meer. Gebruik mijn tv om Netflix over te kijken.' 'Netflix, precies', antwoord ik enthousiast. 'Wij kijken elke avond wel een mooie serie tegenwoordig. Sinds kort ook via de Amerikaanse versie. En via Popcorn snorren we ook wel mooie dingen op. Eigenlijk heb je geen tv meer nodig, toch? Je volgt het nieuws op internet, zoekt mooie dingen op die je graag wilt zien en kunt altijd nog kijken naar Uitzending Gemist! Wat dacht je van You Tube. Er is zoveel te vinden!'
Hij besluit het gesprek te beeindigen, merk ik, pakt zijn tablet en papieren erbij. Mag natuurlijk niet te lang met de klanten praten. Maar ik zie hem denken: 'die mevrouw heeft geloof ik best wel een beetje gelijk.' Ik bevestig met een digitale handtekening dat ik een tevreden klant ben: de installatie door de nieuwe provider is vlekkeloos verlopen. De jongeman bedankt voor de koffie, geeft mij een hand en vertrekt naar zijn volgende klant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten