vrijdag 6 maart 2015

DEKENTJE

Ooooh nee, daar komt er weer een! En nog een. En nog een.... achter elkaar door gaat het. Niet te stuiten, dit! 'Laat maar gaan, niks aan te doen', denk ik en ren niezend en wel naar boven. Daar liggen papieren zakdoekjes. Snel scheur ik een pakje open, trek er een zakdoek uit en snuit mijn neus. Waterig snot! Na een paar tellen zit mijn neus alweer vol: het stroomt er zelfs uit. Weer snuiten. Door het gekriebel in mijn neusholtes moet ik alweer niezen. En weer. Weer. Nog een! Whaaaaatsjoe! Whaa Haaaa Haaaatsjoe!! Het moet tot aan de buren te horen zijn. Die zullen wel denken: 'Zoooo, de buurvrouw heeft het zwaar te pakken.' En zo is het maar net. Ik heb het zwaar te pakken.
Ik pak nog een paar pakjes zakdoeken, snor de Otrivin en aspirientjes op en ga een kopje kruidenthee zetten. Allemaal voor strakjes, als ik met een dekentje op de bank ga liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten